

Centrum Edukacji zostało powołane w Akwarium Gdyńskim w 1998 roku w celu popularyzowania wiedzy o morzu. Od tego czasu do chwili obecnej, uczniowie z Trójmiasta i okolic oraz grupy szkolne z całej Polski, wzięły udział w wielu projektach.
Naszym głównym celem jest zapoznanie jak największej liczby młodych ludzi z bieżącymi zagadnieniami dotyczącymi biologii, ekologii i ochrony środowiska morskiego. Uczestnicy zajęć poznają świat morza przez zmysły dotyku, wzroku, słuchu i praktyczne doświadczenia. Dysponujemy doświadczoną kadrą, bogatym zapleczem dydaktycznym i zasobami biologicznymi przez dekady gromadzonymi przez naukowców z Morskiego Instytutu Rybackiego. W związku z sytuacją epidemiczną, nasza oferta została przygotowana zgodnie z ogólnie obowiązującymi obostrzeniami sanitarnymi.
Do realizacji tematów wykorzystujemy także ekspozycję naszego ogrodu zoologicznego, który, usytuowany nad Zatoką Gdańską, daje możliwość pokazania organizmów związanych z ekosystemem środowiska Morza Bałtyckiego, a także faunę wodną, pochodzącą niemal z całego świata.
Pobierz pełną ofertę Centrum Edukacji Akwarium Gdyńskiego (pdf)
Rezerwacja zajęć
Wszystkie zajęcia, zarówno stacjonarne, terenowe, jak i prowadzone on-line, należy zarezerwować z wyprzedzeniem.
Z uwagi na wzmożony okres pracy z grupami szkolnymi, nasi edukatorzy większość czasu spędzają w salach edukacyjnych, a nie przy biurkach. Dlatego rekomendujemy kontakt mailowy.
Rezerwacja zajęć
e-mail: akwarium.edukacja@mir.gdynia.pl
Telefon
tel. kom. +48 605 082 626
tel. stacj. +48 58 732 66 20
Godziny pracy
poniedziałek – piątek, godz. 07:30 – 15:30
Zajęcia stacjonarne
Regulamin zajęć stacjonarnych w Centrum Edukacji (pdf)
Laboratorium (250 zł, 60 min.)
Szkoła podstawowa |
Szkoła średnia |
|||
---|---|---|---|---|
Grupa wiekowa | Klasa 1-4 | Klasa 5-6 | Klasa 7-8 | Klasa 1-4 |
Mieszkańcy koralowego zakątkaW trakcie godzinnych zajęć laboratoryjnych dzieci dowiadują się czym są rafy koralowe, jakie czynniki są niezbędne do ich prawidłowego rozwoju oraz jakie zwierzęta zamieszkują rafy koralowe. Zajęcia opierają się na naprzemiennym przekazywaniu wiedzy teoretycznej oraz oglądaniu wcześniej przygotowanego materiały biologicznego. Podczas zajęć dzieci obserwują, przy użyciu szkieł powiększających, budową szkieletu kolonii koralowców, poznają rozgwiazdy, jeżowce czy inne bezkręgowce rafowe. W trakcie zajęć uczestnicy wypełniają materiały edukacyjne. | ||||
Spotkanie z Morzem BałtyckimSpotkanie z Morzem Bałtyckim (dla 6-latków oraz klas I-IV SP). Zajęcia dla młodszych z użyciem lup odbywają się docelowo jedynie w Pracowni Wszechoceanu dlatego liczba uczestników to maksymalnie 30 osób. W trakcie godzinnych zajęć laboratoryjnych dzieci dowiadują się, jakie zwierzęta mogą napotkać na plaży podczas zwykłego spaceru oraz co żyje w przybrzeżnych wodach Bałtyku. Zajęcia opierają się na naprzemiennym przekazywaniu wiedzy teoretycznej oraz oglądaniu wcześniej przygotowanego materiały biologicznego przy użyciu szkieł powiększających. W trakcie zajęć dzieci samodzielnie obejrzą m.in. małże oraz krewetki bałtyckie. W czasie zajęć dzieci wypełniają przygotowane karty pracy. | ||||
Wyprawa na dno oceanuGodzinne zajęcia laboratoryjne przybliżą dzieciom ciekawe i bardzo różnorodne zwierzęta, żyjące na dnie oceanu oraz możliwości wykorzystania w życiu codziennym bogactw naturalnych w postaci ropy naftowej i gazu ziemnego. Zajęcia opierają się na naprzemiennym przekazywaniu wiedzy teoretycznej oraz oglądaniu wcześniej przygotowanego materiały biologicznego. Podczas zajęć dzieci obserwują, przy użyciu szkieł powiększających, m.in. różnorodne małże oraz ślimaki morskie, a także skorupiaki żyjące na dnie. W trakcie zajęć uczestnicy wypełniają materiały edukacyjne. | ||||
Flora i fauna„Fauna i flora Bałtyku” to godzinne zajęcia laboratoryjne obejmujące pracę z użyciem binokularów. W trakcie części teoretycznej uczniowie poznają charakterystykę Morza Bałtyckiego, jego warunki fizykochemiczne oraz faunę i florę. Wprowadzone są także podstawowe pojęcia ekologiczne. W trakcie prac praktycznych z wykorzystaniem mikroskopów uczniowie samodzielnie obejrzą wcześniej przygotowany materiał biologiczny, co pozwoli im na utrwalenie oraz usystematyzowanie uzyskanych informacji. Do zajęć przeznaczone są materiały edukacyjne w postaci karty pracy. | ||||
Poznajemy rekinyWielu z nas uważa, że rekiny to groźne bestie. Istotnie zwierzęta te są urodzonymi drapieżnikami, ale tylko niektóre mogą być niebezpieczne dla człowieka. Podczas zajęć laboratoryjnych poznamy wiele gatunków rekinów. Opowiemy o ich niesamowitych przystosowaniach do życia w środowisku wodnym, nieomylnych zmysłach, intrygujących zachowaniach, ale przede wszystkim o fascynującym świecie, w którym te ryby żyją. Odpowiemy na pytania: Czy rekiny składają jaja? Co się stanie, gdy rekin zgubi ząb? Czy rekin to najbardziej niebezpieczne zwierzę mórz i oceanów? Podczas zajęć praktycznych, przy pomocy mikroskopów, przyjrzymy się z bliska zębom i łuskom rekinów, a także jajom, z których wcześniej wykluły się młode rekinki. Do zajęć przeznaczone są materiały edukacyjne w postaci karty pracy. | ||||
SzkarłupnieW trakcie godzinnych zajęć laboratoryjnych omówiona zostanie ogólna budowa zewnętrzna i wewnętrzna szkarłupni ze wskazaniem na specyficzną symetrię ciała tych zwierząt. Zaprezentowane zostaną warunki w jakich żyją, ich zwyczaje pokarmowe, poszczególne gromady oraz ciekawostki związane z ich życiem. W trakcie części praktycznych z wykorzystaniem mikroskopów uczniowie samodzielnie obejrzą rozgwiazdy, wężowidła, jeżowce. Do zajęć przeznaczone są materiały edukacyjne w postaci karty pracy. | ||||
Bezkręgowce morskiePodczas zajęć młodzi badacze mają okazję zapoznać się z podstawową systematyką bezkręgowców i poznają bliżej niektóre ze zwierząt z wykorzystaniem mikroskopu. Do zajęć przeznaczone są materiały edukacyjne w postaci karty pracy. | ||||
Geologia Morza BałtyckiegoDlaczego wybrzeża Szwecji kojarzą na się z nagimi, surowymi skałami oraz fiordami, a polskie plaże to miękki piasek i klify? Kto lub co „wykopał” nieckę Bałtyku? Skąd w morzu bursztyn? Na te i inne pytania odpowiedzą zajęcia Geologia Morza Bałtyckiego. Użyjemy mikroskopów żeby przyjrzeć się skałom z bliska i porównać ich budowę. Sprawdzimy co się dzieje kiedy polejemy skały kwasem solnym oraz dowiemy się dlaczego czasem warto zabrać ze sobą magnes na plażę. Do zajęć przeznaczone są materiały edukacyjne w postaci karty pracy. | ||||
Chemia wodyZajęcia składają się z 2 części. Pierwsza część to prezentacja multimedialna omawiająca podstawowe parametry, które można oznaczać w wodach środowiskowych: amoniak, azotany (III), azotany (V), fosforany (V), zasolenie, twardość ogólna. Część druga – zajęcia laboratoryjne trwają 60 minut. Zajęcia prowadzone są w 4 grupach. Podczas zajęć klasa oznacza po 6 parametrów w 2 rodzajach próbek: bałtyckiej i akwarium słodkowodnego. Część podsumowująca zajęcia pozwala omówić wyniki i wskazuje źródła nieprawidłowości. przykładowe pojęcia wprowadzane podczas zajęć: eutrofizacja, twardość ogólna, woda osmotyczna, nitryfikacja, salinometr. Do zajęć przeznaczone są materiały edukacyjne w postaci karty pracy. | ||||
Anatomia rybyRyby posiadają mnóstwo niesamowitych przystosowań pozwalających im żyć w środowisku wodnym. Wiele gatunków jest świetnymi pływakami. Większość potrafi skutecznie bronić się przed drapieżnikami. Pozostałe mają fantastyczną umiejętność kamuflażu. Jeszcze inne, chcąc chronić swoje przyszłe potomstwo, ikrę umieszcza w torbie lęgowej znajdującej się na brzuchu samca. A czy wiedziałeś, że niektóre gatunki ryb potrafią zmieniać płeć? O ciekawostkach dotyczących ryb z mórz i oceanów, rzek i jezior oraz wędrownych opowiemy podczas prezentacji multimedialnej. W laboratorium przeprowadzimy analizę ichtiologiczną śledzia. Użyjemy do tego narzędzi preparacyjnych. Ćwiczenie młodzież wykona w 3,4-osobowych podzespołach. Do zajęć przeznaczone są materiały edukacyjne w postaci karty pracy. |
Prezentacje (180 zł, 45 min.)
Szkoła podstawowa |
Szkoła średnia |
||||
---|---|---|---|---|---|
Grupa wiekowa | Klasa 0 | Klasa 1-4 | Klasa 5-6 | Klasa 7-8 | Klasa 1-4 |
Nasz Bałtyk dla młodszych Zajęcia skierowane są dla dzieci w wieku od 6 do 11 lat. W trakcie prezentacji multimedialnej uczestnicy poznają organizmy morskie, których ślady oraz pozostałości możemy z łatwością znaleźć w trakcie spaceru po plaży. Zaprezentujemy również mieszkańców strefy przybrzeżnej wód Bałtyku, w tym także takich którzy potrafią się ukrywać niczym kameleon. Dowiemy się, m.in. który ptak jest królem polskiego wybrzeża, dlaczego małże zakopują się w piasku i ile nóg ma krewetka. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Z wizytą u błazenka Zajęcia skierowane są dla dzieci w wieku od 6 do 11 lat. W trakcie prezentacji multimedialnej prowadzonej w Sali Kinowej, uczestnicy dowiadują się czym są rafy koralowe, czego potrzebują do prawidłowego rozwoju oraz poznają zwierzęta, które wybierają rafy jako swój dom. Te niezwykle barwne miejsca zamieszkują najróżniejsze bezkręgowce oraz ryby z o kolorach ciała z całej palety barw. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Zwierzęta Akwarium Gdyńskiego Temat dla osób, które chciałyby skorzystać z wiedzy edukatorów Akwarium Gdyńskiego i posłuchać o zwierzętach, które znajdują się na ekspozycji. Zajęcia prowadzone są elastycznie, są przeznaczone zarówno dla dzieci, jak i turystów w grupach zorganizowanych odwiedzających Akwarium Gdyńskie. Jest to doskonały wstęp do zwiedzania Akwarium Gdyńskiego, zdecydowanie wzbogacający wycieczkę po ogrodzie zoologicznym. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Arktyka i Antarktyka Jest to opowieść o polarnych rejonach znajdujących się na krańcach Ziemi – podobnych, a jednak bardzo różnych, o warunkach tam panujących, niezwykłych zjawiskach takich jak zorza polarna oraz Mieszkańcach tych śnieżnych i mroźnych miejsc. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Niezwykłe zwierzęta morskie W trakcie zajęć poznajemy kilkanaście gatunków zwierząt żyjących w morzach i oceanach, których zachowania czy wygląd mogą nas zaskakiwać. Dowiemy się, który rekin jest zupełnie niegroźny, jakie ryby mogą zmieniać płeć, czy ślimak może zabić i wiele innych, ciekawych rzeczy. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Tajemnice Amazonii Zajęcia przeprowadzane na różnych poziomach zaawansowania: od szkoły podstawowej do liceum. Prezentacja w ciekawy sposób przedstawia faunę i florę obszaru dżungli Amazońskiej, kładąc szczególny nacisk na najbardziej niezwykłe gatunki tego biomu. Dodatkowo przedstawiona zostaje historia rdzennych mieszkańców dżungli Amazońskiej. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m. in przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Bioróżnorodność Zatoki Puckiej Zajęcia mają na celu przybliżenie uczestnikom zajęć ekosystemu Zatoki Puckiej, która jako cenny przyrodniczo akwen, została pierwszym w Polsce obszarem wód morskich objętym ochroną. Zatoka Pucka Wewnętrzna posiada doskonałe warunki dla rozwoju życia na dnie i w toni wodnej, ponieważ charakteryzuje się niewielką głębokością i małym wpływem wód otwartego morza. Czynniki te wpłynęły na wykształcenie bogatych zespołów roślin i zwierząt, a w efekcie powstania akwenu, który wyróżnia największa w całej polskiej strefie brzegowej różnorodność biologiczna. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Podwodne życie rybto prezentacja multimedialna, która przybliży uczestnikom zajęć edukacyjnych świat ryb. Czy zastanawialiście się kiedyś, co wyróżnia ryby wśród innych zwierząt wodnych? Jak odróżnić rybę od wieloryba? Dlaczego ryby są tak ważnym elementem ekosystemów wodnych? Odpowiedzi na te pytania uzyskasz w trakcie zajęć. Ponadto dowiesz się, że nie wszystkie ryby mają taki sam szkielet, poznasz ich zwyczaje żywieniowe, preferencje dotyczące lokum, a co za tym idzie również ich przystosowania do życia w różnych warunkach. Obejrzysz z bliska jaja rekina, a także dowiesz się, że nie wszystkie ryby wykluwają się z jaj. Czeka na Ciebie również wiele ciekawostek dotyczących tych niezwykłych zwierząt oraz preparaty pokazywane przy użyciu mikroskopu cyfrowego. | |||||
Podwodne życie wielorybówto prelekcja, która przybliży uczestnikom zajęć edukacyjnych grupę ssaków morskich jaką są walenie. Czy zastanawialiście się kiedyś skąd wzięła się nazwa sugerująca, że to ryby? Jakie przystosowania do życia w wodzie wykształciły te zwierzęta? Jaki wpływ miały na modę oraz światowy przemysł? Podczas zajęć poznacie odpowiedź na te pytania i wiele innych. Wyruszcie z nami w podróż, aby dowiedzieć się gdzie można spotkać wieloryby oraz czym żywią się te giganty. Zajęcia edukacyjne wzbogacone będą w prezentację eksponatów m.in. przy użyciu mikroskopu cyfrowego. | |||||
Nasz Bałtyk Zajęcia skierowane są dla dzieci w wieku powyżej 11 lat. W trakcie prezentacji multimedialnej uczestnicy poznają organizmy morskie, których ślady oraz pozostałości możemy z łatwością znaleźć w trakcie spaceru po plaży. Zaprezentujemy również mieszkańców strefy przybrzeżnej wód Bałtyku, w tym także takich którzy potrafią się ukrywać niczym kameleon. Dowiemy się, m.in. który ptak jest królem polskiego wybrzeża, dlaczego małże zakopują się w piasku i ile nóg ma krewetka. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Wielka Rafa Koralowa„Wielka Rafa Koralowa” to temat kierowany do osób od 11 roku życia. Jest to prezentacja multimedialna prowadzona w Sali Kinowej, w czasie której uczestnicy dowiadują się, gdzie jest największa z raf, jakie zwierzęta budują rafy koralowe, jakich warunków potrzebują do rozwoju. Poznają również innych mieszkańców tych niezwykle barwnych miejsc – ryby, głowonogi, szkarłupnie oraz poznają zagrożenia i sposoby ochrony tych ekosystemów. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Tajemniczy świat głębinZajęcia wykładowe dotyczące głębin i panujących w nich warunkom do życia. W trakcie zajęć omawiane są m.in. czynniki tj. ciśnienie, temperatura, światło i dostępność pokarmu; ciekawe przystosowania zwierząt do życia w niegościnnych krainach; rekordziści zanurzenia. Czy Głębia Challenger byłaby w stanie pochłonąć Mount Everest? Dlaczego Bałtyk nazywany jest „cmentarzyskiem Europy”? Na jakich głębokościach żyje rekin płaszczak i jakiego koloru światłem promieniuje ogon gardzielca? Na te i wiele innych pytań odpowiedź poznamy podczas realizacji zajęć z tematu „Tajemniczy świat głębin”. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów przez mikroskop cyfrowy. | |||||
Podstawy ekologii morzaZajęcia mają na celu przybliżenie młodzieży ogólnego obrazu funkcjonowania mórz i oceanów. Podczas wykładu charakteryzowane są czynniki biotyczne, abiotyczne oraz zależności między nimi. Przedstawiane są również poszczególne formacje ekologiczne. Zajęcia pozwalają na zrozumienie zjawisk zachodzących w morzu oraz obfitują w interesujące przykłady i ciekawostki. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy. |
Zajęcia warsztatowe (400 zł, 120 min.)
Przedszkole | Szkoła podstawowa |
Szkoła średnia |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Grupa wiekowa | 4-5 lat | 6 lat | Klasa 1 | Klasa 2-4 | Klasa 5-8 | Klasa 1-4 |
Spotkanie z Morzem BałtyckimTemat realizowany w okresie od kwietnia do września. Zajęcia terenowe składają się z dwóch 60 minutowych części. W trakcie godzinnych zajęć laboratoryjnych dzieci poznają podstawowe fakty dotyczące Morza Bałtyckiego. Dowiadują się , jakie zwierzęta mogą napotkać na plaży podczas zwykłego spaceru oraz co żyje w przybrzeżnych wodach Bałtyku. Zajęcia opierają się na naprzemiennym przekazywaniu wiedzy teoretycznej oraz oglądaniu wcześniej przygotowanego materiału biologicznego przy użyciu szkieł powiększających (klasa II i III) lub binokularów (klasa IV). W trakcie zajęć dzieci samodzielnie obejrzą m.in. małże oraz krewetki bałtyckie. Do zajęć przygotowane są materiały edukacyjne w postaci karty pracy. Druga część to zajęcia terenowe odbywające się w porcie jachtowym w Gdyni. W czasie kolejnej godziny uczestnicy zajęć będą samodzielnie poławiać zwierzęta zamieszkujące przybrzeżne wody Bałtyku. Użyją do tego podbieraka. Ponadto zaprezentowany zostanie sprzęt służący do sprawdzania przejrzystości wód – krążek Secchiego. W celu zapewnienia bezpieczeństwa każdy uczestnik warsztatów zaopatrzony zostanie w kamizelkę ratunkową. W przypadku wyjątkowo niekorzystnej pogody zastrzegamy sobie prawo odwołania terenowej części zajęć. | ||||||
Ptaki polskiego wybrzeżaZajęcia terenowe składają się z dwóch 60 minutowych części. Awifauna to dogodny obiekt całorocznych obserwacji. Wykład przybliża cechy i różnorodność ptaków wodnych oraz metody ich rozpoznawania. Zmiany w wyglądzie i składzie gatunkowym są często naturalnym sygnałem zmieniających się pór roku. Wśród typowych rybożerców odnajdziemy nad południowym Bałtykiem kormorana, który podczas suszenia skrzydeł przypomina bohatera z komiksu. Po części teoretycznej każdy z uczestników wyrusza w teren z lornetką i samodzielnie obserwuje ptaki, które oznaczane są wraz z prowadzącym. Pomocami dydaktycznymi do zajęć są karta pracy i klucz przygotowany na podstawie prezentacji. W przypadku wyjątkowo niekorzystnych warunków atmosferycznych zastrzegamy sobie prawo odwołania części terenowej i jej zamiany na inny moduł zajęć realizowany w budynku. | ||||||
Fauna i flora BałtykuTemat realizowany w okresie od kwietnia do września. Zajęcia terenowe składają się z dwóch 60 minutowych części. Pierwsza obejmuje godzinne zajęcia laboratoryjne, w trakcie których uczestnicy pracują z użyciem binokularów. W trakcie części teoretycznej uczniowie poznają charakterystykę Morza Bałtyckiego, jego warunki fizykochemiczne oraz florę i faunę zamieszkująca nasze morze. Wprowadzone są także podstawowe pojęcia ekologiczne. W trakcie prac praktycznych z wykorzystaniem mikroskopów uczniowie samodzielnie obejrzą wcześniej przygotowany materiał biologiczny, co pozwoli im na utrwalenie oraz usystematyzowanie uzyskanych informacji. Do zajęć przeznaczone są materiały edukacyjne w postaci karty pracy. Druga część to zajęcia terenowe odbywające się w porcie jachtowym w Gdyni. W czasie kolejnej godziny uczestnicy zajęć będą samodzielnie poławiać zwierzęta zamieszkujące przybrzeżne wody Bałtyku. Użyją do tego podbieraka. Ponadto zaprezentowany zostanie sprzęt służący do sprawdzania przejrzystości wód – krążek Secchiego. W celu zapewnienia bezpieczeństwa każdy uczestnik warsztatów zaopatrzony zostanie w kamizelkę ratunkową. W przypadku wyjątkowo niekorzystnej pogody zastrzegamy sobie prawo odwołania terenowej części zajęć. |
Zajęcia dla przedszkoli (240 zł, 45 min.)
Przedszkole | Szkoła podstawowa |
Szkoła średnia | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
Grupa wiekowa | 4-5 lat | 6 lat | Klasa 1-4 | Klasa 5-6 | Klasa 7-8 | Klasa 1-4 |
Mieszkamy nad BałtykiemTematem przewodnim spotkania jest Morze Bałtyckie. W trakcie spotkania przedszkolaki dowiedzą się dlaczego nasze morze jest wyjątkowe i co odróżnia je od rzek i jezior. Poznają również jego mieszkańców oraz ich zwyczaje. Poza opowieścią edukatora wzbogaconą prezentacją multimedialną, będziemy bawić się „w teatr”, naśladując zachowania zwierząt. Kolejnym elementem aktywizującym jest wspólne budowanie morza. Podsumowaniem jest kolorowy quiz, sprawdzający wiedzę przedszkolaków. W trakcie zajęć dzieci uzupełnią edukacyjną kartę pracy. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in.: łabędź, kaczka, mewa, krab, krewetka, meduza, śledź i dorsz, foka i morświn. | ||||||
Barwne życie na rafie koralowejZajęcia łączą opowieść edukatora o zwierzętach raf koralowych i krótkie filmy, przedstawiające organizmy w ich naturalnym środowisku. W czasie spotkania mali uczestnicy poznają zwierzęta zamieszkujące wyjątkowe rafy koralowe, wspólnie z edukatorem zbudują środowisko rafy koralowej z wykorzystaniem magnesów z wizerunkami zwierząt. Będą również bawić się, odgadując matematyczne zadanie dotyczące budowy organizmów oraz rozwiązywać zagadki – wierszyki z wykorzystaniem zwierzęcych pluszaków. Podsumowaniem jest kolorowy quiz, sprawdzający wiedzę przedszkolaków. W trakcie zajęć dzieci uzupełnią edukacyjną kartę pracy. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in.: błazenek, rozgwiazda, konik morski, ośmiornica, rekiny, żółw morski. | ||||||
W amazońskiej dżungliTematem przewodnim lekcji jest rzeka Amazonka. Podczas spotkania przed małymi uczestnikami czeka nie lada wyzwanie. Będą musieli pomóc zapominalskiemu profesorowi przypomnieć sobie nazwę zagrożonej ryby, która mieszka w wodach Amazonki. W trakcie swojej wędrówki poznają niezwykłych mieszkańców tej rzeki. Będą musieli też przeprawić się na jej drugi brzeg skacząc po liściach wiktorii olbrzymiej. Najniebezpieczniejszym elementem zajęć będzie zajrzenie wprost do paszczy anakondy zielonej. Będzie to zadanie dla najodważniejszych! Po opowieści edukatora wzbogaconej prezentacją multimedialną, mali odkrywcy będą mieć do wykonania dodatkowe zadania związane z Amazonką i jej mieszkańcami. W trakcie zajęć dzieci uzupełnią edukacyjną kartę pracy. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in.: anakonda zielona, pirania, płaszczka rzeczna, strętwa. | ||||||
Woda, każdej kropli szkoda Tematem przewodnim lekcji jest woda. Podczas spotkania mali uczestnicy nauczą się co to jest rzeka, jezioro, morze i ocean, poznają 3 stany skupienia wody tj. ciekły, stały i gazowy oraz jej obieg w przyrodzie. Dowiedzą się także czy wodę znajdziemy w naszym organizmie i dlaczego należy ją pić. Wspólnie porozmawiamy na temat oszczędzania wody oraz co robić lub czego nie robić każdego dnia w naszych domach, aby zmniejszyć jej zużycie! Podczas zajęć dzieci usłyszą opowieść edukatora wzbogaconą krótką prezentacją multimedialną, wykonają aktywne ćwiczenia ruchowe, uzupełnią edukacyjną kartę pracy, a na zakończenie wysłuchają wodnych zagadek. Po udziale w naszej lekcji, na pewno z łatwością na nie odpowiedzą! | ||||||
Niezwykli mieszkańcy oceanuTematem przewodnim lekcji jest ocean, a konkretnie zwierzęta w nim mieszkające. Podczas spotkania mali uczestnicy poznają niezwykłych mieszkańców oceanów. Co czyni ich niezwykłymi? Ich wygląd, który kojarzy się z różnymi przedmiotami użytkowanymi przez ludzi. Nasze spotkanie rozpoczniemy od spakowania rzeczy niezbędnych w trakcie rejsu po nieznanych morzach i oceanach. W trakcie rejsu spotkamy różne zwierzęta zamieszkujące zarówno otwarte wody oceanu, jego dno, jak i rafy koralowe leżące blisko brzegu. Podczas zajęć dzieci usłyszą opowieść edukatora wzbogaconą krótką prezentacją multimedialną. Następnie będą mogły utrwalić zdobytą wiedzę w trakcie zabawy polegającej na znalezieniu zwierząt, które swoją nazwę zawdzięczają różnym przedmiotom. W trakcie zajęć dzieci uzupełnią edukacyjną kartę pracy. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in.: delfin butlonosy, strzykwa, manta, gąbka, ryba piła. |
Zajęcia online (150 zł, 45 min.)
Regulamin zajęć online Centrum Edukacji (pdf)
Tematyka zajęć i ich scenariusze zostały przygotowane na podstawie ponad 20-letniego doświadczenia w prowadzeniu aktywnej edukacji morskiej przez Akwarium Gdyńskie oraz we współpracy z nauczycielami i grupami szkolnymi, które pomagały nam w testowaniu rozwiązań online. Zarówno entuzjazm uczniów jak i wyniki ankiety, którą wypełniali opiekunowie grup, wypadły bardzo pomyślnie i dlatego gorąco zapraszamy do zapisywania się na zajęcia edukacyjne prowadzone online z Centrum Edukacji Akwarium Gdyńskiego MIR-PIB.
Zajęcia online | Cena (zł) | Liczba uczestników |
---|---|---|
w języku polskim | 150 | 30 |
w języku angielskim | 150 | 30 |


Dlaczego warto skorzystać z oferty zajęć online właśnie teraz?
Rok 2021 oficjalnie zapoczątkował ustanowioną przez ONZ Dekadę Oceanów. Zajęcia online prowadzone przez Centrum Edukacji Akwarium Gdyńskiego to możliwość uczenia się o mieszkańcach podwodnego świata od specjalistów i bez ograniczeń geograficznych.
Wymagania techniczne
Wymagania prędkości łącza internetowego zapewniające płynność połączenia podczas zajęć online to 5 Mb/s pobierania danych i 1Mb/s wysyłania danych. Przy wolniejszym połączeniu mogą występować problemy z wyświetlaniem obrazu oraz przekazem dźwięku.