Oferta edukacyjna dla szkół podstawowych

Oferta edukacyjna dla szkół podstawowych

Laboratorium

Czas trwania: 60 min.
Limit uczestników: od 25 (klasy 4) do 30 osób (klasy 1-3)
Koszt: 250 zł

* zajęcia prowadzone również w języku angielskim

klasy 1-4 

Czym jest koralowiec? Jakie zwierzęta mieszkają wśród raf koralowych? Jakie rozróżniamy kształty kolonii koralowców? Uczestnicy korzystają z preparatów zwierząt (koralowce, rozgwiazdy, koniki morskie), lup (klasy 1-3) lub binokularów (klasy 4) oraz kart pracy.

Jakie zwierzęta mieszkają w Morzu Bałtyckim? Jakie glony rosną na dnie Bałtyku? Jakie ptaki spotykamy na bałtyckiej plaży? Uczestnicy korzystają z preparatów zwierząt (muszle bałtyckich małży, krewetki), lup (klasy 1-3) lub binokularów (klasy 4) oraz kart pracy.

Jakie zwierzęta mieszkają na dnie mórz i oceanów? Jak są przystosowane do przydennego życia? Czy tylko one są mieszkańcami morskiego dna? Uczestnicy korzystają z preparatów zwierząt (muszle małży i ślimaków, rozgwiazdy, jeżowce, skorupiaki), lup (klasy 1-3) lub binokularów (klasy 4) oraz kart pracy.

klasy 5-8

Jakie zwierzęta mieszkają w Morzu Bałtyckim? Jakie glony rosną na dnie Bałtyku? Jakie grupy środowiskowe wyróżniamy, czyli czym jest plankton, bentos i nekton? Uczestnicy korzystają z preparatów zwierząt (krewetki, muszle bałtyckich małży, ryby z podwodnych łąk), binokularów oraz kart pracy.

Zajęcia dostępne również w języku angielskim.

Czy wszystkie rekiny są drapieżnikami? Czy gubią zęby? Jak się rozmnażają? Czy składają jaja? Jakie zmysły posiadają? Czy wszystkie gatunki rekinów są niebezpieczne dla człowieka? Uczestnicy korzystają z preparatów rekinów (zęby, fragmenty skóry z łuskami, jaja), binokularów oraz kart pracy.

Zajęcia dostępne również w języku angielskim.

Jak zbudowane jest ciało rozgwiazdy? Co oznacza „symetria ciała”? W jakiej sytuacji ogórek morski wyrzuca część swoich wnętrzności? Co się stanie, gdy wężowidło straci ramię? Gdzie jeżowiec ma otwór gębowy? Uczestnicy korzystają z preparatów zwierząt (rozgwiazdy, wężowidła, jeżowce, strzykwy tj. ogórki morskie), binokularów oraz kart pracy.

Dlaczego wybrzeża Szwecji to nagie, surowe skały i fiordy? Dlaczego polskie plaże to miękki piasek i górujące nad nimi strome klify? Co to jest bursztyn? Jaka jest historia powstania Bałtyku? Uczestnicy korzystają z materiału geologicznego (rodzaje skał, bursztyn, piasek z magnetytem), binokularów oraz kart pracy.

Warsztaty

laboratorium z wyjściem w plener

Czas trwania: 120 min. 

Limit uczestników: 25 osób
Koszt: 400 zł

W przypadku wyjątkowo niekorzystnej pogody zastrzegamy prawo zamiany warsztatów na zajęcia laboratoryjne.

klasy 2-4

Jakie ptaki spotykamy u polskich wybrzeży Morza Bałtyckiego? Jak rozpoznać poszczególne gatunki awifauny? Po co ptakom obrączki? Czy ptaki wodne należy dokarmiać? Dlaczego zima to najlepszy czas na obserwacje ornitologiczne? Podczas prelekcji w sali wykładowej edukator swoją opowieścią wprowadza uczestników w świat bałtyckiej awifauny, a wszyscy uzupełniają karty pracy. W czasie spaceru brzegiem morza dzieci korzystają z lornetek i kluczy do oznaczania gatunków ptaków.

Zajęcia prowadzone od kwietnia do września.

Jakie zwierzęta mieszkają w Morzu Bałtyckim? Jakie glony rosną na dnie Bałtyku? Jakie ptaki spotykamy na bałtyckiej plaży? W laboratorium dzieci korzystają z preparatów zwierząt (ślimaki wodożytki, muszle bałtyckich małży, krewetki), lup (klasy 2 i 3) lub binokularów (klasy 4) oraz kart pracy. W pobliskim porcie jachtowym dzieci poławiają drobne zwierzęta i glony przy użyciu podbieraka w celu obserwacji. Dla bezpieczeństwa każdy uczestnik zakłada kamizelkę asekuracyjną.

klasy 5-8

Jakie ptaki spotykamy u polskich wybrzeży Morza Bałtyckiego? Jak rozpoznać poszczególne gatunki awifauny? Po co ptakom obrączki? Czy ptaki wodne należy dokarmiać? Dlaczego zima to najlepszy czas na obserwacje ornitologiczne? Podczas prelekcji w sali wykładowej edukator swoją opowieścią wprowadza uczestników w świat bałtyckiej awifauny. Młodzież uzupełnia karty pracy. Podczas spaceru brzegiem morza wszyscy uczestnicy korzystają z lornetek i kluczy do oznaczania gatunków ptaków.

Zajęcia prowadzone od kwietnia do września.

Jakie zwierzęta mieszkają w Morzu Bałtyckim? Jakie glony rosną na dnie Bałtyku? Jakie grupy środowiskowe wyróżniamy, czyli czym jest plankton, bentos i nekton? W laboratorium uczestnicy korzystają z różnorodnych preparatów bałtyckich zwierząt i glonów, binokularów oraz kart pracy. W pobliskim porcie jachtowym młodzież poławia, w celu obserwacji, drobne zwierzęta i glony. Pobór odbywa się przy użyciu podbieraka. Dla bezpieczeństwa przebywania nad wodą każdy uczestnik zakłada kamizelkę asekuracyjną.

Prezentacje

prelekcje w sali wykładowej
Czas trwania: 45 min.

Limit uczestników: 50 osób
Koszt: 180 zł

klasy 0-4

Dlaczego woda w Morzu Bałtyckim jest mniej słona niż w oceanie? Jakie ptaki spotykamy na naszych plażach? Kto mieszka w wodach Morza Bałtyckiego? Kto kamufluje się wśród morskich traw, a kto ukrywa w piaszczystym dnie? W sali wykładowej młodzi uczestnicy słuchają opowieści edukatora (zdjęcia i filmy). Grupie prezentowane są preparaty zwierząt. Dzieci odpowiadają na pytania zawarte w quizie. Organizmy, o których opowiadamy to: łabędź, kaczka, mewa, małże, krab, krewetka, meduza, bałtyckie ryby, foka i morświn, bałtyckie glony.

Czym jest koralowiec? Jakie zwierzęta mieszkają wśród raf koralowych? Gdzie rozgwiazda ma otwór gębowy? Ile odnóży ma krab? Po co żółw morski wychodzi z wody na plażę? W sali wykładowej młodzi uczestnicy słuchają opowieści edukatora (zdjęcia i filmy). Grupie prezentowane są preparaty zwierząt. Dzieci odpowiadają na pytania zawarte w quizie. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in.: koralowce, ukwiał, błazenek, ślimak nagoskrzelny, rozgwiazda, wężowidło, jeżowiec, krab pustelnik, rafka błazen, konik morski, rekin, murena, skrzydlica, płaszczka.

Jakie niezwykłe zwierzęta mieszkają w morzach i oceanach? Kogo spotkamy przy dnie, a kogo w toni wodnej? Czy wygląd lub zachowanie zwierząt morskich mogą nas zaskoczyć? Jakie ryby zmieniają płeć? Czy ślimak może być groźny? W sali wykładowej młodzi uczestnicy słuchają opowieści edukatora (zdjęcia i filmy). Grupie prezentowane są preparaty zwierząt. Dzieci odpowiadają na pytania zawarte w quizie. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in. : rozdymka, mątwa, ukwiał, konik morski, ryba piła, ogórek morski, rozgwiazda, łodzik, ryby papużaki, ślimak stożek, orka, rekin wielorybi, rafka błazen, przydacznia.

Czy Akwarium Gdyńskie to ogród zoologiczny? Jakie zwierzęta są mieszkańcami naszego zoo? Jakie tajemnice skrywają? Na co zwrócić szczególną uwagę podczas zwiedzania ekspozycji? W sali wykładowej młodzi uczestnicy słuchają opowieści edukatora (zdjęcia i filmy). Grupie prezentowane są preparaty zwierząt. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in.: aksolotle, koniki morskie, rekiny, płaszczki, ryba kamień, mureny, węgorze elektryczne, piranie, anakondy zielone.

klasy 5-8

Dlaczego woda w Morzu Bałtyckim jest mniej słona niż w oceanie? Co to znaczy, że Bałtyk jest morzem śródlądowym? Jakie ptaki spotykamy na naszych plażach? Kto mieszka w wodach Morza Bałtyckiego? Kto kamufluje się wśród morskich traw, a kto ukrywa w piaszczystym dnie? Uczestnicy słuchają opowieści edukatora (zdjęcia i filmy). Grupie prezentowane są preparaty zwierząt. Dzieci odpowiadają na pytania zawarte w quizie. Organizmy, o których opowiadamy to m.in.: bałtyckie glony, meduzy, małże, kraby, krewetki, bałtyckie ryby, ssaki tj. foki i morświn.

Jakie zwierzęta budują rafy koralowe? Jakich warunków potrzebują do rozwoju? Gdzie na świecie jest największa z raf koralowych? Jakie są zagrożenia i sposoby ochrony tych niezwykłych, morskich ekosystemów? Które zwierzęta mieszkają wśród raf? Uczestnicy słuchają opowieści edukatora (zdjęcia i filmy). Grupie prezentowane są preparaty zwierząt. Dzieci odpowiadają na pytania zawarte w quizie. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in.: koralowce, błazenek, rozgwiazda, konik morski, ośmiornica, krab, rekin, żółw morski.

Gdzie znajduje się Amazonia? Dlaczego nazywamy ten rejon dżunglą? Kto mieszka w wodach rzeki Amazonki? Kogo można spotkać na lądzie, czyli w gęstwinach zielonych drzew i krzewów? Uczestnicy słuchają opowieści edukatora (zdjęcia i filmy). Grupie prezentowane są preparaty zwierząt. Dzieci odpowiadają na pytania zawarte w quizie. Organizmy, o których opowiadamy to m.in.: anakonda zielona, pirania czerwona, płaszczka rzeczna, węgorz elektryczny, ryba pielęgnica, kapibara, żarłacz tępogłowy, wiktoria królewska i jej olbrzymie liście.

Jakie niezwykłe zwierzęta mieszkają w morzach i oceanach? Kogo spotkamy przy dnie, a kogo w toni wodnej? Czy wygląd lub zachowanie zwierząt morskich mogą nas zaskoczyć? Jakie ryby zmieniają płeć? Czy ślimak może być groźny? Uczestnicy słuchają opowieści edukatora (zdjęcia i filmy). Grupie prezentowane są preparaty zwierząt. Dzieci odpowiadają na pytania zawarte w quizie. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in. : rozdymka, mątwa, ukwiał, konik morski, ryba piła, ogórek morski, rozgwiazda, łodzik, ryby papużaki, ślimak stożek, orka, rekin wielorybi, rafka błazen, przydacznia.

Czy Akwarium Gdyńskie to ogród zoologiczny? Jakie zwierzęta są mieszkańcami naszego zoo? Jakie tajemnice skrywają? Na co zwrócić szczególną uwagę podczas zwiedzania ekspozycji? Uczestnicy słuchają opowieści edukatora (zdjęcia i filmy). Grupie prezentowane są preparaty zwierząt. Zwierzęta, o których opowiadamy to m.in.: aksolotle, koniki morskie, rekiny, płaszczki, ryba kamień, mureny, węgorze elektryczne, piranie, anakondy zielone.

Zajęcia online

Czas trwania: 45 min.

Limit uczestników: 30 osób
Koszt: 150 zł

* zajęcia prowadzone również w języku angielskim

klasy 1-4

W trakcie spotkania online, prowadzonego w formie prezentacji, uczestnicy dowiadują się jakie zwierzęta można spotkać na plaży i w wodach przybrzeżnych lokalnego morza. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz bałtyckiej fauny i flory m.in. przez mikroskop cyfrowy.

W trakcie spotkania online, prowadzonego w formie prezentacji, uczestnicy poznają podstawowe fakty na temat koralowców oraz całą plejadę zwierząt, które wybierają rafy jako swój dom. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy.

Zajęcia dostępne również w języku angielskim.

Podczas zajęć edukator omawia gatunki prezentowane na ekspozycji Akwarium Gdyńskiego. Prezentacji towarzyszy pokaz różnorodnych preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy.

Ten temat może być dobrą formą przygotowania przed wycieczką do Akwarium Gdyńskiego. 

klasy 5-8

W trakcie zajęć online, uczestnicy poznają podstawowe fakty dotyczące Morza Bałtyckiego, jego warunki fizykochemiczne oraz faunę i florę. Ważnym elementem jest wprowadzenie podstawowych pojęć ekologicznych oraz wytłumaczenie ich znaczenia. W trakcie zajęć poza treściami teoretycznymi oraz materiałem graficznym pokazywane są także preparaty omawianych organizmów przy użyciu m.in. mikroskopu cyfrowego.

Zajęcia dostępne również w języku angielskim.

W trakcie zajęć online uczestnicy poznają podstawowe fakty dotyczące występowania i znaczenia raf koralowych, a także ciekawe gatunki zwierząt, które zamieszkują ten ekosystem. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy.

W trakcie zajęć online, uczestnicy poznają różnorodność biologiczną, funkcje życiowe oraz rolę rekinów w ekosystemach morskich. Elementem wzbogacającym opowieść edukatora jest pokaz m.in. szczęk i skóry rekina przez mikroskop cyfrowy.

Podczas zajęć edukator omawia gatunki prezentowane na ekspozycji Akwarium Gdyńskiego. Prezentacji towarzyszy pokaz różnorodnych preparatów m.in. przez mikroskop cyfrowy.

Ten temat może być dobrą formą przygotowania przed wycieczką do Akwarium Gdyńskiego. 

Skip to content