Relacja z Hackathonu

W dniach 17-18 marca wraz z Centrum Nauki EXPERYMENT oraz Fundacją Rozwoju Branży Internetowej Netcamp, zorganizowaliśmy hackathon, czyli maraton programowania. Jego celem było opracowanie koncepcji, działających prototypów lub gotowych aplikacji mobilnych dla Experymentu oraz Akwarium. Na proces twórczy uczestnicy mieli jedynie 24 godziny!

Hackathon to duże wyzwanie nie tylko dla kreatywności, ale też wytrzymałości uczestników takiego wydarzenia. Z punktu widzenia braku snu, doba to bardzo dużo, ale dla twórców aplikacji mobilnych, to zdecydowanie niewiele.

Nad pomysłem dla Akwarium pracowało 5 zespołów: Łyse Jadowite Węże, Pysharks, No Name Yet, Null Pointer Exception oraz Przypadkowe osoby.

Dla Centrum Nauki EXPERYMENT kodowali Digitalmove, Speednet oraz Thundercocks.

Kreatywność, nieszablonowe myślenie oraz profesjonalne podejście wszystkich drużyn przerosła nasze najśmielsze oczekiwania!

Po nieprzespanej nocy, hektolitrach wypitej kawy oraz prezentacji pomysłów na forum wszystkich uczestników imprezy uczestnicy mogli odetchnąć, a jurorzy rozpocząć długą i niespodziewanie burzliwą dyskusję. Nagroda z ramienia Akwarium powędrowała do drużyny Łyse Jadowite Węże w składzie: Agnieszka Górska, Wiktoria Jabłońska, Adam Białobrzewski, Michał Błociński  oraz Przemysław Petka.

Zwycięska drużyna przed ogłoszeniem wyników

Dowodem na to, że uczestnicy naprawdę pozytywnie nas zaskoczyli jest fakt, iż jurorzy Akwarium postanowili zrobić coś niezaplanowanego i wyróżnić jeszcze jedną drużynę – Przypadkowe osoby w składzie: Milena Michalska, Mikołaj Demków, Maciej Dymarczyk, Łukasz Stefanowski.

Nagrodę z ramienia CNE wygrali panowie z Thundercocks, a nagroda publiczności powędrowała do chłopaków z grupy Speednet.

W tym miejscu trzeba podkreślić, że WSZYSTKIE zespoły miały fenomenalne, nietuzinkowe, warte realizacji pomysły. Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zdecydowali się ten weekend spędzić z nami!

 

Gdyński hackathon był pierwszym z trzech, które pod wspólną nazwą BALTATHON odbędą się w nadbałtyckich atrakcjach turystycznych. Organizacja tych wydarzeń jest częścią międzynarodowego projektu BalticMuseums Love IT!, w którym trakcje turystyczne, specjaliści IT oraz instytucje badawcze z Polski, Danii, Szwecji, Litwy oraz Niemiec współpracują przy tworzeniu narzędzi informacyjnych dla atrakcji przyrodniczych i kulturowych w regionie Południowego Bałtyku. Podstawą prac w tym projekcie jest wymiana doświadczeń pomiędzy jego partnerami, turystami oraz użytkownikami nowych technologii.

Kolejne hackathony odbędą się w:

Kłajpedzie (Litwa), 14-15 kwiecień 2018

Malmo (Szwecja), 25-26 wrzesień 2018

Zapraszamy do śledzenia strony https://www.facebook.com/Balticmuseums/

 

Projekt BalticMuseums: Love IT! – nowa marka interaktywnego produktu turystycznego umożliwiającego zrównoważony rozwój obiektów turystycznych stanowiących dziedzictwo przyrodnicze oraz kulturowe jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Południowy Bałtyk.

Więcej informacji na https://akwarium.gdynia.pl/baltic-museums-love-it/